Forum: Marketing & Promotie

301 of 404?
Datum: 22-5-2010 12:25
Door: Hans van Meteren
Ik had een site die met Frontpage is gemaakt. Deze site is vernieuwd en heeft nu een heel nieuwe structuur dan de oude, is anders opgebouwd met heel andere pagina’s e.d..
In de zoekresultaten verschijnen alleen de pagina’s van de oude site, de nieuwe (nog) niet (site is enkele dagen geleden aangemeld) Ik heb een 404 redirect gemaakt zodat bezoekers in ieder geval op de nieuwe site komen). Ik vrees een beetje dat ik met die 404 wordt gestraft en dat ik beter iets anders kan doen.
Is het nodig en mogelijk en voor zoekmachines acceptabel om een algemene 301 redirect te maken van domeinnaam.nl naar domeinnaam.nl (dus beide dezelfde domeinnaam) zodat de oude pagina’s uit de zoekresultaten verdwijnen en de nieuwe worden geïndexeerd, bijvoorbeeld Redirect 301 / http://www.domeinnaam.nl/ of zij die 404 redirects oké?
Bedankt vast!
Hans
Datum: 24-5-2010 17:39
Door: PJ
Als de links naar de pagina's die je verwijderd hebt nog relevant zijn en je hebt een vervangende pagina in de nieuwe site, altijd een 301 gebruiken. Anders raak je de ranking voor de pagina kwijt.
Datum: 24-5-2010 20:52
Door: Hans van Meteren
Dank je wel voor je antwoord. Inmiddels heb ik wat meer gelezen en dat bevestigt je tip. De vraag was overigens wat breder, namelijk of je in één keer alle pagina's (met een wildcard bijvoorbeeld) kun redirecten (was misschien wat onduidelijk). Als je daarop nog een antwoord weet: graag!
Hans
Datum: 27-5-2010 10:59
Door: Robert Heessels
Robert Heessels
Meerdere pagina's in 1 keer redirecten kan wel, maar dan alleen als daar een algemene redirect regel voor gemaakt kan worden. Bijvoorbeeld als je redirect van de ene naar de andere domeinnaam, waarbij de filenames (url na de domeinnaam) hetzelfde blijft, of als meerdere pagina's verhuisd zijn naar een andere map.

Maar dan nog is het technisch wat lastiger om het goed te doen.

In ieder geval inderdaad altijd een 301 gebruiken!

Klik hier om te reageren!

Terug naar overzicht
Website supporters

Doe mee! Word ook WebsiteSupporter!

Ontvang gratis elke week een verbetersuggestie voor je website, inclusief speciaal stappenplan om je site succesvol te maken.

Klik hier om je in te schrijven!

Domeinnaam-check

Domeinnamen v.a. € 1,- p/m. Check of jouw ideale domeinnaam nog vrij is:

www.