Forum: Week 2: Plaats goede teksten op je website


Reacties week 2 klusjes-artikel: Laat je website teksten verbeteren door een expert
Datum: 8-1-2010 14:14
Door: Robert Heessels
Robert Heessels

Wat vind jij van ons idee om de teskt op je site te laten checken door een expert? Reageer!

Datum: 12-1-2010 06:59
Door: Geoffrey Reemer
Geoffrey Reemer

Een zogenaamde "call-to-action" is inderdaad een heel belangrijk punt, zeker als je website daadwerkelijk een commercieel doel heeft. Eigenlijk moet je van tevoren in je hoofd hebben wat de ideale weg is die je bezoekers op je website afleggen (b.v. Home => Productbeschrijving => 10 voordelen van dat product => Aanvraag gratis informatiepakket). Daar kun je dan vervolgens op aansturen in je teksten. Natuurlijk kun je vervolgens ook meten of je bezoekers daadwerkelijk de weg afleggen die jij wilt, met gratis statistiekenprogramma's als Google Analytics, maar daar zal ongetwijfeld later nog meer over verteld worden :).

 

Jij en je klanten zijn bondgenoten. Geef ze een welkom gevoel, neem ze aan de hand mee langs de producten of diensten die jij aanbiedt en laat ze een zo laagdrempelige vervolgstap nemen (b.v. een informatiepakket aanvragen, zich inschrijven voor een gratis nieuwsbrief, zich registreren op de site). Alphamega doet dat bijvoorbeeld heel goed door mensen in te laten schrijven op Websitesupporters. Een goed voorbeeld van een uitnodigend aanbod en een zeer laagdrempelige (gratis) vervolgprocedure.

 

Datum: 12-1-2010 10:10
Door: Katrien Ruymbeke

Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.  Het voorbeeld dat je aangeeft is heel specifiek.  Ik heb zelf een winkel met heel veel produkten, waarvan de belangrijkste zwembaden en toebehoren.  Maar als je de klanten wil begeleiden naar een volgende stap is dit toch niet zo eenvoudig met een knopje "koop nu je zwembad" want zo snel koop je dat nu niet natuurlijk.

Nochtans is mijn doel van mijn site wel "meer verkopen"

Dus waar moet ik mijn klanten dan naar begeleiden ?  Naar de  verschillende categorieën op mijn site zoals bijvoorbeeld zwembaden zelf / speelgoed voor zwemplezier / Onderhoudsprodukten / ...     Of is dat dan weer te onduidelijk voor klanten ?  Want dat lijstje is wel heel lang.

Of moet ik informatiepagina's maken van de merken die ik aanbied van zwembaden en ze dan daarheen begeleiden ?   Maar dat is natuurlijk dan weer heel wat minder dan wat ik effectief aanbied.

Hebben jullie geen ander voorbeeld van een site die heel veel produkten verkoopt en die het voor de klanten toch superduidelijk maakt wat de volgende stap mag zijn.  Ik heb op mijn site heel wat bezoekers maar daarvan gaat meer dan 50% na 1 pagina alweer weg dus dit onderwerp is voor mijn site "meer" dan belangrijk.  Suggesties ? Tips ??

Datum: 12-1-2010 11:04
Door: Geoffrey Reemer
Geoffrey Reemer

Ik denk dat in jouw geval de actie niet zozeer op een specifiek product gericht moet zijn, Katrien. Zoals je al zegt: een zwembad koop je niet zo snel. Maar toch wil je wel zo snel en makkelijk mogelijk een relatie met je klant opbouwen en die klant toevoegen aan je relatiebestand, zodat je hem/haar meer informatie kunt sturen.

 

Waarom zou een klant jouw site bezoeken? Welk gevoel heeft de klant hierbij? Zou die klant daadwerkelijk meteen de portomonnee willen trekken, of is het meer een gevoel van "goh, dat zou toch wat zijn... lekker dobberen op een luchtbedje in m'n eigen achtertuin"? De eerste groep klanten zal waarschijnlijk tot die 50% behoren die wel blijft hangen en doorklikt naar je webwinkel. De tweede groep zal op je site wellicht afgeschrikt worden als je meteen producten en prijzen op ze afvuurt: "oei, da's toch wel duurder dan ik had gedacht". Die groep moet je op een andere manier benaderen... met veel geduld, tact en inlevingsvermogen.

 

Kort gezegd komt het erop neer dat die "dromers" echt niet meteen een bestelling zullen plaatsen, maar je wilt wel hun interesse behouden en er voor zorgen dat ze bij jou terecht komen als ze uiteindelijk wel zo ver zijn om de volgende stap te nemen. Je hoeft ze dan niet naar je producten leiden, maar misschien naar een formulier waar ze een e-mail catalogus aan kunnen vragen of zich in kunnen schrijven voor je nieuwsbrief. Een "call-to-action" kan ook zijn dat ze een contactformulier invullen voor persoonlijk advies. Al deze acties zijn geen directe sales, maar net zo belangrijk voor jou! Want dan kun je ze opvolgen en die mensen af en toe prikkelen met e-mails.

 

Ik werk zelf bij een educatieve uitgeverij en wij hebben ook veel titels en producten. Daarom heb ik voor onze particuliere webwinkel een script geschreven dat automatisch een advies kan geven aan de hand van enkele vragen (in welke groep zit uw kind, voor welk vakgebied zoekt u oefeningen etc.). Misschien is dat ook iets voor jou: laat de bezoeker wat vragen invullen en geef aan de hand van die antwoorden automatisch een goed advies over welk zwembad bij ze past.

 

Kortom: wat je moet proberen te bereiken is dat die 50% "dromers" hun wensen wat meer concreet krijgen en dat ze bij jou wat meer informatie over zwembaden opvragen. Dan heb je volgens mij een heel goede actie te pakken.

 

Misschien kun je trouwens je website eens opnoemen... is wel een interessante casus in dit verband.

 

Datum: 12-1-2010 12:06
Door: Katrien Ruymbeke

Dat is inderdaad misschien geen slechte optie, een invulformulier voor persoonlijk advies. 

Wat bij mijn site ook wel nog het probleem is, is vooral dat ik niet weet wie er voor de zwembaden op de site komt , en wie voor speelgoed, verkleedkleren of sportartikelen op de site komt.  Ik heb een mailinglijst van een 1000tal contacten maar wie zich heeft ingeschreven voor meer info over onze verkleedkleren, is natuurlijk vast niet geïnteresseerd in een mailing over een warmtepomp voor het zwembad en omgekeerd.  Terwijl al die 1000 contacten zowel de mailing van de zwembaden als die van de speelgoedartikelen zullen ontvangen.  (Ik stuur wel hoogstens 10 mails per jaar)

Ik heb er al eens over gedacht om de zwembaden en tuinartikelen af te splitsen van het speelgoed en de verkleedkleren en dus 2 webwinkels te maken van wat nu 1 webwinkel is, maar of het probleem daar nu al deels door opgelost wordt is geen zekerheid.  Er zijn voldoende webwinkels die heel wat diverse produkten verkopen.

Mijn winkel vind je terug op www.bollieshop.be

 

Datum: 12-1-2010 19:21
Door: Robert Heessels
Robert Heessels

Ik zou op de homepage, plus op nog een paar andere pagina's, goede uitleg geven over de voordelen van de producten die je aanbiedt, waarom mensen bij jou moeten kopen, welke garanties je geeft, hoe snel je levert, etc.

 

Andere onderwerpen die in de racties hierboven besproken zijn, zoals bepalen langs welke pagina's je bezoekers het beste geleid kunnen worden, komen in latere weekthema's aan bod.

Deze week in ieder geval minimaal zorgen voor wat betere teksten op je belangrijkste pagina's!

Datum: 13-1-2010 15:54
Door: Katrien Ruymbeke

Het was niet eenvoudig, maar ik heb de homepage tekst aangepast. Reacties ?  Suggesties ?

Zegt een tekst wel voldoende of zou ik best nog wat foto's toevoegen om de tekst op te fleuren of worden deze zaken op een later tijdstip besproken en volstaat de tekst dan voor de opdracht van week 2 ?

 

Datum: 13-1-2010 17:39
Door: Robert Heessels
Robert Heessels

Ik weet niet hoe het eerst was, maar dit is best aardig. Duidelijke tussenkopjes in het blauw. Opleuken met plaatjes mag altijd, als ze niet te veel afleiden. Waarschijnlijk gaan we daar later in t jaar verder op in.

 

Je moet wel even je link in het 100% tevredenblokje werkend maken!

Datum: 13-2-2010 17:15
Door: PimV
@ Katrien.
Ik denk dat een zwembad de realisatie van een droom is. En de realisatie vaan een droom mag wat kosten. Versterk het droomgevoel en laat zien hoe makkelijk de droom te realiseren is. Zoals met de loterij: alleen het kopen van het lootje scheidt jou van de realisatie van je droom.

Tuingereedschap verkoop je op kwaliteit en doelmatigheid en verkleedkleren op fun en misschien uniekheid.

Producten met een heel verschillende verkoopfilosofie zou ik nooit op één site verkopen, of op een soort pre-homepage gelijk laten kiezen voor de verschillende productgroepen.
Datum: 18-1-2011 20:02
Door: Dirk van Heusden
Dirk van Heusden
Beste Robert,
Goed plan om een expert te laten kijken, maar hoe gaat de expert te werk. Mijn website is nog niet gereed, ben nog met de keywords aan het stoeien enz. Normaal wordt er kosteloos een gespecificeerde offerte/prijsopgave gemaakt, klopt dit. Ik ben een zeer tevreden klant maar welke expert heeft een keuze gemaakt uit de voorbeelden die ik kan selecteren ivm. de opmaak, ik vind dat er weinig keus is voor voorbeeelden met menu keuze bovenaan de pagina en een blanco ruimte voor het plaatsen van een header heeft dit een speciale reden. Misschien komen er in de toekomst wel meer uitgebreidere standaard voorbeelden beschikbaar.
Hiervoor zal dan wel een meerprijs komen maar daar kan men dan zelf voor kiezen. Het gaat erom dat wij zelf leren om de website te maken met jullie hulp.

met vr.gr.
Dirk van Heusden

Klik hier om te reageren!

Terug naar overzicht
Website supporters

Doe mee! Word ook WebsiteSupporter!

Ontvang gratis elke week een verbetersuggestie voor je website, inclusief speciaal stappenplan om je site succesvol te maken.

Klik hier om je in te schrijven!

Domeinnaam-check

Domeinnamen v.a. € 1,- p/m. Check of jouw ideale domeinnaam nog vrij is:

www.
Powered by AlphamegaHosting

Thema van de week:

Moeite met het schrijven van teksten voor je site?

Met deze tips lukt het je wel!

Lees meer...

Onze visie:

Dat elke WebsiteSupporter binnen een jaar een meet-
baar succesvollere website heeft.

Door elke week, rond een gezamenlijk thema, verbeter-
punten aan onze websites door te voeren en anderen daarbij te helpen.

Powered by...

WebsiteSupporters is een initiatief van AlphamegaHosting.com en WebsiteKlusjes.com. Het ervaren personeel van deze bedrijven is regelmatig te vinden op de forums van deze site.
Copyright 2012 Long Term Results B.V. Algemene Voorwaarden Privacy Policy Sitemap
Log in / Registreer
Zoek